Євгеній Белінський виступив незалежним інженером з технічного нагляду “ДКС України” у проекті будівництва виробничо-складського комплексу в с. Іванків. Нас цікавило, як він оцінює досвід співпраці з інвестором і компанією LLENTAB, та чому обрав оцинковану конструкцію даху як найоптимальніше рішення в цьому проекті. Маючи багаторічний досвід у професії, він також розповів, які питання найчастіше стають каменем спотикання між замовником та підрядником.

ЯКИЙ ВАШ ДОСВІД СПІВПРАЦІ З LLENTAB?

З компанією LLENTAB ми знайомі більш ніж 9 років і за цей період декілька разів випадала нагода співпраці на об’єктах. Одним зі спільних проектів  стала будівля для компанії “ДКС України”. Власне, вона дала нам змогу познайомитися і повною мірою оцінити переваги кожної зі сторін будівельного процесу. Маючи абсолютно позитивну передісторію реалізації спільних проектів і оцінивши всі переваги подальшої експлуатації об’єктів з використанням технологій LLENTAB, не виникало жодних сумнівів щодо необхідності залучення LLENTAB в будівництво другого пускового комплексу компанії “ДКС України” в с. Іванків. Це, безперечно, вигідне рішення і я дійсно задоволений, що все склалося.

Євгеній Белінський

Особливістю проекту UA0720 для компанії “ДКС України” є розробка покрівельної конструкції, інтегрованої в каркас гібридного типу. Ключовим завданням при проектуванні стала точна прив’язка ферм до сітки залізобетонних колон – до 6 м в зовнішніх осях та до 12 м всередині будівлі. Нами була запропонована конструкція, що включає кроквяні та підкроквяні ферми, а також несучий високопрофільований покрівельний лист.
Оскільки конструкції LLENTAB проектуються з заводськими отворами з точністю до 1 мм, дуже важливим було виконання опорних конструкцій
з мінімальними відхиленнями. Ми розробили ряд конструктивних рішень, які дозволили забезпечити індивідуальні способи кріплення на залізобетонні колони у кожній точці. Частина з’єднань проектувались універсальними з врахуванням того, щоб покрівельна конструкція повністю могла бути втановлена на опори, незалежно від наявності мінімальних відхилень колон та без затримок загального процесу монтажу. З впевненістю можемо сказати, що даний проект – чудовий приклад використання усіх переваг гібридної системи.

Ірина Федчик, Інженер-конструктор LLENTAB

РОЗКАЖІТЬ БІЛЬШ ДЕТАЛЬНО ПРО ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЕКТУ БУДІВНИЦТВА ВИРОБНИЧО-СКЛАДСЬКОГО КОМПЛЕКСУ В С. ІВАНКІВ. ЯКІ ВИМОГИ СТАВИВ ЗАМОВНИК ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ ЦЬОГО ПРОЕКТУ?

По суті, вимоги були класичні: якість, ціна, терміни виконання робіт. Втім, проект мав певну особливість. І вона потребувала досить індивідуального та кропіткого підходу до реалізації, а саме – нестандартні прольоти. Будівництво, як і будь-яка інша наука, має свої закони, порушення яких в певних випадках є вкрай небажаними. Однак коли все ж виникає необхідність відхилитися від певних стандартів, це неможливо здійснити без задіяння додаткових зусиль та вмінь. У нашому випадку мова йде про дотримання при будівництві обов’язкової кратності 21 метр. При зведенні промислового об’єкту дуже часто прольоти, тобто крок колон і довжина ферм, встановлюються без урахування нормативу, а виходячи з майбутньої розстановки виробничого та складського обладнання всередині приміщення. Іншими словами, в таких будівлях не може бути створено обмежуючих умов, тобто “гуляючих площ”. Таким чином, нестандартні прольоти стали головною особливістю будівництва виробничо-складського комплексу компанії “ДКС України” в с. Іванків.

ЧОМУ БУЛО ПРИЙНЯТО РІШЕННЯ ВИКОРИСТОВУВАТИ ЗМІШАНИЙ КАРКАС – З/Б КОЛОНИ І СТАЛЕВУ КОНСТРУКЦІЮ ДАХУ?

Знову ж таки, ключові аргументи на користь такого рішення – вартість і терміни монтажу. Хоча на етапі реалізації першого пускового комплексу в 2013 році було дещо складно довести замовнику життєздатність такого рішення. По-перше, ми одними з перших вирішили реалізувати цю технологію в Україні. На той момент українські заводи не могли забезпечити якісні залізобетонні вироби таких розмірів. Адже мова йде про колони висотою 14 метрів -це досить багато. Тоді як у замовника були дуже серйозні вимоги щодо точності виконання. Ми мали передати їм поле колон, на які вони потім монтували свої конструкції. Тому було досить складно все це забезпечити. Тим не менш, ми це зробили і зробили якісно та досить точно – похибка складала 4 міліметри на 200 метрах. Це дуже непоганий результат, враховуючи тодішню якість конструкції. Інша справа – конструкція, яку ми використовували в другому пусковому комплексі. Було відчутно, що компанія “Ковальська” за цей час дійсно навчилась якісно виготовляти ці конструкції, а тому при реалізації проекту виникало значно менше труднощів.

ЯКІ АРГУМЕНТИ НА КОРИСТЬ ОЦИНКОВАНОЇ КОНСТРУКЦІЇ ДАХУ ВИ НАВОДИЛИ ЗАМОВНИКУ?

Аргументів було декілька. Ключовим і по суті єдиним питанням в будь-якому проекті є вартість його реалізації. І саме вона у більшості випадків стає каменем спотикання між замовником та підрядником. На жаль, часто замовник не хоче чути аргументів на користь більш якісних, але дорожчих технологій, натомість намагається максимально зменшити витрати на етапі будівництва. В результаті, платити більше доводиться вже в процесі експлуатації будівлі.

У нашому випадку було три можливі варіанти технологій для будівництва даху. Початково проектантами було запропоновано використовувати звичайні залізобетонні перекриття. Другий варіант – металеві конструкції з чорного металу. Їх вартість була приблизно на 30% меншою, ніж оцинкованих конструкцій компанії LLENTAB. Однак, термін монтажу металевих конструкцій вдвічі довший. Окрім цього, їхня металоємність, тобто вага, аж на 40% перевищує вагу конструкції LLENTAB. Врешті, головним аргументом на користь оцинкованої конструкції стало питання фінансів. Адже рішення LLENTAB не потребує ніяких витрат в процесі експлуатації, тоді як металеві конструкції вимагали подальших чималих вкладень в обслуговування. В результаті технологія LLENTAB виявилась значно вигіднішою і я задоволений, що “ДКС України” обрали саме її.